Bloedgroepen

Ik ben, samen met James, een beetje into het bloedgroepen dieet. Dit is geen dieet om af te vallen (kan wel), want hiermee wordt het woord dieet vaak geassocieerd, maar dit is een dieet dat zich verdiept in wat goed bij jou past qua voeding waardoor je je optimaal, energiek en gezond voelt. Een stukje bewustzijn dus, op je eetgewoontes.  James en ik hebben beide bloedgroep O en we zijn ook nog positief. Ik heb het pocketboekje van onze bloedgroep aangeschaft en hierin staat wat voor ons heilzaam is om te eten, wat neutraal is en wat we beter kunnen vermijden. Oftewel, je eet en drinkt wat bij je bloedgroep past. Het leuke is, het meeste doe ik al, uit mezelf. Ik eet al geruime tijd op gevoel, waarbij ik meer luister naar mijn lichaam dan naar mijn hoofd. Het grappige is, er staan etenswaren in waar ik nog nooit van gehoord heb. Neem bijvoorbeeld collard, kelp, okra, Cichorei en bindsla. Sorry? Ja, dit is allemaal categorie groenten en zeer heilzaam…Lang leve google, zeg ik dan altijd maar. Wat het voornaamste is voor ons om te laten, is tarwe. Dit is trouwens voor veel mensen nuttig om te laten, zo blijkt. In tarwe zitten lectinen en die hebben een enorme invloed op de spijsvertering. Ik kan niet anders zeggen, sinds ik anders ben gaan eten, heb ik veel minder last van mijn darmen. Ik ervaar ook steeds meer wat het effect van suiker op mij heeft. Een behoorlijke energiedip. De beste manier om te kijken of bepaalde voedingsmiddelen goed voor je zijn, is om te luisteren naar je lichaam, of het je energie geeft of niet en hoe je na het eten (drinken) ervan voelt. Een paaseitje smaakt uiteraard fantastisch en het paasbrood ligt ook al klaar. Ik vind genieten namelijk ook belangrijk, James trouwens ook. Uiteindelijk gaat het om bewustzijn en goed voor jezelf zorgen. Ik zou zeggen: probeer eens een week geen tarwe te eten en kijk dan hoe je je voelt!

door
Vorige blog Volgende blog

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

0 shares